Fogyókúrás barátok kihívása

Fogyókúrás barátok

Milyen típust kell enni? A rizs a világ egyik legtöbbet fogyasztott gabonaféléje. A fehér rizs finomított, magas szénhidráttartalmú élelmiszer, amelyből rostjainak nagy részét eltávolították.

A finomított szénhidrátok magas bevitele összefügg az elhízással és a krónikus betegségekkel.

fogyókúrás barátok

Fogyókúrás barátok azokban az országokban, ahol a rizsfogyasztás magas, alacsony ezek a betegségek. Tehát mi a helyzet a rizzsel? Fogyókúrás barátok vagy hízlaló?

Fókuszálj az olcsóbb fehérjékre!

Ez a cikk a kérdés végére ér. Mi a rizs? A rizs olyan gabonaszem, amelyet évezredek óta művelnek. Számos országban alapvető élelmiszer, és a világ egyik leggyakoribb gabonaféléje.

fogyókúrás barátok

Többféle típus érhető el, de a súlycsökkenés amortizáció rizs fajták a legnépszerűbbek, majd a barna rizs következik 1, 2. E különböző típusok fogyókúrás barátok megértése érdekében a legjobb az alapokkal kezdeni. Minden teljes kiőrlésű gabona három fő alkotórészből áll 3 : Ez a diagram megmutatja, hogy néznek ki a teljes szemek és a fehér szemek: Kép forrása: Skinny Chef A barna rizs sértetlen teljes kiőrlésű, amely mind a korpát, mind a csírát tartalmazza.

fogyókúrás barátok

Ezért tápláló, rostokban és antioxidánsokban gazdag. Éppen ellenkezőleg, a korpát és a tápláló csírát eltávolították a fehér rizsből, amely végül az összes tápláló részét elvette.

Férfiak iskolája – 16. lecke: Óvakodjunk a féltékenység csapdájától!

Ez általában ízének javítása, eltarthatóságának meghosszabbítása és főzési tulajdonságainak fogyókúrás barátok érdekében történik 4. Ennek eredményeként a fehér rizs fajták szinte teljes egészében szénhidrátokból állnak keményítők vagy amilóz és amilopektin nevű hosszú glükózláncok formájában. A különböző típusú rizs különböző mennyiségben tartalmazza ezeket a keményítőket, ami befolyásolja az állagukat és az emészthetőségüket. Azokban a rizsekben, amelyek főzés után nem ragadnak meg, magas az amilózszint, míg a ragadós rizsekben általában magas az amilopektin tartalom.

Fogyókúrás barátok. Család + barátok = sikeres fogyás • Fogyókúra • Reader's Digest

A keményítő összetételének ezen eltérései miatt a különféle rizstípusoknak különböző egészségügyi hatásai lehetnek. Barna rizs fehér ellen Mivel a barna rizsből semmit nem vettek át, rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban általában magasabb, mint a fehér rizsben. Az alábbi táblázat összehasonlítja a gramm főtt fehér és barna rizs 5, 6 tápanyagtartalmát.

A fehér rizs több kalóriát tartalmaz, kevesebb tápanyagot és rostot tartalmaz, mint a barna rizs.

fogyókúrás barátok

Azokról az emberekről, akik teljes kiőrlésű gabonát fogyasztanak, mint a barna rizs, ismételten kimutatták, hogy súlyuk kisebb, mint azoknál, akik nem, és csökkent a súlygyarapodás kockázata 7, 8. Ez a teljes kiőrlésű gabonákban található rostoknak, tápanyagoknak és növényi vegyületeknek tulajdonítható. Növelhetik a teltségérzetet, és egyszerre kevesebb kalóriát fogyaszthatnak 9.

Azt is felvetették, hogy a fehér helyett barna rizs fogyasztása fogyáshoz és kedvezőbb vérzsírszinthez vezethet 10, Ami a fehér rizst illeti, a tanulmányok kissé következetlenebbek.

Számos tanulmány kimutatta, hogy a magas finomított szemű fogyókúrás barátok, például a fehér rizs, a súlygyarapodáshoz és az elhízáshoz kapcsolódik 7, 12, Ugyanakkor más vizsgálatok nem találtak kapcsolatot a fehér rizs vagy a finomított szemek fogyasztása és a súlygyarapodás vagy a központi elhízás között 14, Valójában a fehér rizs fogyasztása még a súlygyarapodás kockázatának csökkenésével is jár, főleg azokban az országokban, ahol ez alapanyag 16, 17, 18, 19, Egy túlsúlyos koreai nőkből álló tanulmány megállapította, hogy egy fogyókúra, amely napi háromszor fehér rizst vagy kevert rizst barna és fekete tartalmazott, fogyást eredményezett.

A vegyes rizscsoport hat hét alatt 14,7 fontot 6,7 kg fogyott, míg a fehér rizscsoport 5,9 kg-ot 11,9 font 2.

fogyókúrás barátok

Ezért úgy tűnik, hogy mindkét típus bekerülhet a fogyókúrába. Ennek ellenére a barna rizs előnye, hogy rostokban és tápanyagokban gazdagabb, mint a fehér rizs, így egészségesebb választás.

Képtelen fogyni az egykori Barátok köztös

A rizs volt a népszerű fogyókúra alapköve Érdekes módon volt egyszer egy népszerű fogyókúrás étrend, amely a fehér rizst helyezte előtérbe. Ezt a rendkívül alacsony zsírtartalmú étrendet ben a magas vérnyomásban és vesebetegségben szenvedő betegek kezelésére fejlesztették ki rizs diétának Íztelen, alacsony kalóriatartalmú étrend volt, amely főleg fehér fogyókúrás barátok, gyümölcsöt, gyümölcslevet és cukrot tartalmazott.

Ennek ellenére meglepő egészségügyi hatásai voltak, beleértve a fogyást és a veseelégtelenség tüneteinek enyhítését Meg kell azonban jegyezni, hogy ez egy nagyon korlátozó étrend volt, alacsony zsír- és kalóriatartalmú.

Ezért az eredmények nem feltétlenül alkalmazhatók a rizs fogyasztására a szokásos étrend részeként. Ez azonban azt mutatja, hogy a rizs jól illeszkedik a fogyókúrás étrendbe, ha a kalóriabevitel ellenőrzése alatt fogyókúrás barátok.

Fogyókúrás barátok. Fogyókúrás ételek - májbarát receptek

A rizs számos országban alapvető élelmiszer A rizs a világ népességének több mint fele számára alapvető élelmiszer, különösen az olyan ázsiai országokban, mint Kína, Japán, Korea és India. Ezek mind olyan országok, ahol a közelmúltig a túlsúlyos vagy elhízott emberek aránya viszonylag alacsony volt A fehér rizs a fő szénhidrátforrás ezekben az országokban.

Ezekben az országokban a rizst hetente átlagosan szor és naponta legfeljebb hatszor lehet enni 26, 27, Ennek ellenére a rizs fogyasztása úgy tűnik, hogy védelmet nyújt a súlygyarapodás és a magas vérnyomás ellen ezekben a populációkban Az idősebb kínaiaknál úgy tűnik, hogy a magas rizs- és zöldségfélékkel rendelkező étrend segít megelőzni a súlygyarapodást, a nagy derékvonalakat és az elhízást Ugyanezeket az eredményeket találták egy tanulmányban, amelyben több mint túlsúlyos fogyókúrás barátok vett részt.

fogyókúrás barátok

Nem találtak összefüggést a fehér rizs fogyasztásának gyakorisága és a testtömeg-index vagy a hasi zsír között Ez a tendencia azonban változó lehet, mivel ezen országok étrendjét a nyugati étrend befolyásolja. Valójában a túlsúlyos és elhízott emberek száma az utóbbi években ezekben az országokban megugrott Egy iráni serdülők tanulmányában kiderült, hogy azoknak, akik a legtöbb rizst ették, a legrosszabb minőségű étrend volt Ez azt jelzi, hogy ezek a tizenévesek rizst fogyaszthatnak olyan ételekkel együtt, amelyeket az előző generációk nem ettek, ami súlygyarapodáshoz vezethet.

Ezen a ponton úgy tűnik, hogy maga a rizsfogyasztás semleges hatást fejt hogyan lehet eltávolítani a zsír felhalmozódását a lefolyókban, míg egészségi hatása, legyen az pozitív vagy negatív, általában az étrendtől függ. Fogyókúrás fogyókúrás barátok elmondható, hogy egészségtelen étrenddel fogyasztva hízhat, de egészséges, kiegyensúlyozott étrend mellett fogyasztva elősegíti a fogyást.

Egyes típusok növelhetik a vércukorszintet A glikémiás index GI annak mérése, hogy egy ételek mennyit és milyen gyorsan emelik drasztikusan a vércukorszintet.

A magas glikémiás indexű ételek gyors emelkedést okoznak a vércukorszintben, és túlfogyasztással és súlygyarapodással járnak 30, Ezzel szemben az alacsony glikémiás indexű ételek fokozatosabb vércukorszint-növekedést okoznak.

Milyen típust kell enni?

Úgy gondolják, hogy különösen előnyösek a cukorbetegek számára, mivel szabályozzák a vércukor- és inzulinszintet 32, 33, 34, Általában a teljes kiőrlésű gabonák GI besorolása alacsonyabb, mint a finomított szemeké.

Ennek ellenére nem minden tanulmány talált összefüggést a finomított gabonafogyasztás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázati tényezői között A rizs keményítőösszetétele kulcsfontosságú tényező lehet ennek magyarázatában.

A ragacsos rizs általában magas keményítő amilopektint tartalmaz, amelynek magas a GI-je. Ezért gyorsan emészthető és vércukorszint-emelkedéseket okozhat. Egyébként a nem tapadó rizsben magas az amilózszint és alacsony a GI-értéke, ami lelassítja a fogyókúrás barátok emésztését. Még rezisztens keményítőt is tartalmazhat, amely egészséges rosttípus 38, Tehát függetlenül attól, hogy a rizs fehér vagy barna, a GI típusától és fajtájától függően viszonylag alacsony 43 és nagyon magas között mozoghat 14, Érdekes módon egy brit tanulmány, amely 11 különböző típusú rizsre adott GI-választ értékelt, megállapította, hogy a fehér basmati rizs alacsony GI-tartalmú étel, míg más barna és fehér fajtákat közepesnek minősítettek.

Ha cukorbetegségben szenved, vagy érzékeny a vércukorszint-emelkedésekre, akkor az amilóztartalmú, nem ragadós rizs kiválasztása lenne a legjobb megoldás a vércukorszint szabályozására.

Gyötrő féltékenység - Az egyik legelemibb érzés

Bármely étel meghízhat, ha az adagok méretét nem szabályozzák Mint a táplálkozás legtöbb dolgában, az adag meghatározza a mérget. Tanulmányok többször kimutatták, hogy az étel nagyobb tartályban vagy edényben való tálalása növeli a fogyasztást, tekintet nélkül a felszolgált ételre vagy italra 42, Ez az adagméret felfogására vonatkozik.

Kimutatták, hogy a nagy adagok adagolása növeli a kalóriabevitelt anélkül, hogy az emberek észrevennék. Fogyókúrás barátok, mivel az emberek nem veszik észre, hogy a szokásosnál többet esznek, általában nem kompenzálják azzal, hogy kevesebbet esznek a következő étkezéskor Ennél is fontosabb, hogy nem vették észre, hogy többet ettek, mint mások, és nem tartották magukat teltebbnek, mint azok, akik normál tálakból ettek Az adagméret hatásait vizsgáló tanulmányok kimutatták, hogy a fogyókúrás barátok méretének csökkentése hatékony módszer volt a kalóriabevitel, a súly és a vércukorszint csökkentésére 46, 47, Ezért az adag méretétől függően a rizs mind a fogyás, mind a hizlalás szempontjából előnyös lehet.